סיפור מקרה – אינסומניה – בעיות שינה

ינואר 26, 2013

מיכה,  עצמאי בן 45, הגיע בעקבות בעיות בשינה. הפרעת השינה הציקה לו מזה מספר שנים, ובאה ב"גלים" – מדי פעם היה "התקף" בו מיכה היה עובר 3-4 "לילות לבנים".

משיחה עמו לא עלה כי הוא סובל מסטרס מיוחד או מדאגות רבות, אלא פשוט "המוח לא נכבה" לפעמים.

מיכה החל להגיע לטיפול כל שבוע, שכלל דיקור סיני, צמחי  מרפא ומעט שיאצו. לפי יומן התזונה שלו לא נראה היה שהוא צריך שינוי בסוגי המזון שהוא אוכל, אלא דווקא בצורת האכילה ובשעות. מיכה היה אוכל ארוחת צהריים בשרית בעמידה ותוך כדי עבודה, והיה אוכל ארוחת ערב כשעה לפני השינה. סגנון האכילה הזה יצר בעיות במערכת העיכול, כאבי בטן, צרבות ועוד.

במהלך החודשים הראשונים של הטיפול חלה ירידה בכמות הלילות ללא שינה אך עדיין היו מקרים. עם המשך הטיפול, הלילות הלבנים פסקו לחלוטין. לאחר כחצי שנה של טיפול, החלטנו להפסיק את נטילת פורמולת הצמחים ולהשאר רק עם טיפול הדיקור, היות וג' הראה שיפור בכל הפרמטרים. הפסקת נטילת הפורמולה היתה הדרגתית עד ש-ג' הפסיק ליטול אותה לחלוטין, וכך עד היום.

לאחר כשנה של טיפול, עלה שוב עניין התזונה וצורת האכילה. מרגע שמיכה החליט שהגיע הזמן לטפל גם במערכת העיכול, כל שעליו היה לעשות זה להפסיק לאכול בעמידה. הוא התחיל לאכול את ארוחות הצהריים בנחת ובשלווה, הפסיק את עיסוקיו וחזר אליהם רק כאשר סיים. מאז פסקו הצרבות וכאבי הבטן גם הם.

מיכה מגיע לטיפול עד היום, יותר משנה לאחר שהחל להגיע, במינון "תחזוקה" של 2 טיפולים בחודש.

 

מסקנה חשובה שניתן להסיק מסיפורו של ג' היא שעל כל אחד ואחד מאיתנו לקחת אחריות על עצמו ועל חייו ולהיות מוכן לשנות את ההרגלים הרעים שיוצרים את הבעיות מהן אנו סובלים. ברגע שאנחנו לוקחים החלטה, הכל נהיה פשוט יותר.

5523 סך צפיות 1 צפיות היום
אודות המחבר
עמיר שפר, מטפל מוסמך ברפואה סינית - Dipl. CM (I.A.TCM), חבר באגודה הישראלית לריפוי סיני מסורתי. מתמחה בטיפול בכאבים מכל הסוגים, אורתופדיה ופציעות ספורט. מטפל מוסמך בקינזיוטייפינג מטעם האגודה הבינלאומית (KT3) עם התמחות בפציעות ספורט ואורתופדיה. בעל נסיון רב שנצבר בקליניקה הפרטית (תל אביב) ובקופות החולים. עבד במחלקת השיקום האורתופדי-נוירולגי בביה"ח איכילוב בתל אביב בין השנים 2014-2016.

כתיבת תגובה

*

×

היי!

אתם מוזמנים ליצור עם אחד מאיתנו קשר ישירות דרך כאן :)

× דברו איתנו :)